درمان بواسیر با سرکه سیب

زمانی که صحبت از بیماری بواسیر می شود,بسیاری از افراد تصور می کنند که تمام بیماران مقعدی این مشکل را دارند و دیگر سایر بیماری ها را نمی بینند! اما باید بگوییم که تمام موارد مرتبط با نشیمنگاه از جمله شقاق و کیست مویی هم ممکن است در هر فردی پیش بیایند و باید با روش های درمان آنها هم آشنا شوید.شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا ما این حرف را زده ایم؟ در جواب باید بگوییم که شما می توانید از سرکه سیب به عنوان یک روش کنترل کننده برای تمام بیماری های مقعدی استفاده کنیم! گذشته از این صحبت ها در ادامه مقاله همراه ما باشید و روش درمان بواسیر با سرکه سیب.

قطعا بسیاری از کسانی که در حال خواندن این مقاله هستند هیچ آشنایی با بیماری بواسیر ندارند یا اینکه تنها به شکل سطحی می دانند که بواسیر چطور عمل می کند.به همین خاطر ما می خواهیم قبل از اینکه به سراغ شروع درمان برویم,کمی در رابطه با خود بیماری صحبت داشته باشیم و اگر هم سوالی داشتید می توانید از بخش نظرات با کارشناسان کلینیک هموروئید در میان گذاشته تا در مدت بسیار کوتاه به آن پاسخ دهند.

بواسیر چیست و چطور به وجود می آید؟

بواسیر که در زبان علمی به آن هموروئید گفته می شود از جمله شایع ترین بیماری ها در دنیا به حساب می آید که سالانه چندین میلیون نفر را دچار مشکل می کند و از بین این ملیون ها نفر چند هزار نفر نیاز به درمان های تهاجمی از جمله لیزر یا جراحی سنتی خواهند داشت.زمانی که رگ ها اطراف مقعد دچار تورم می شوند و یک بالشتک هایی را در اطراف تشکیل می دهند به آن بواسیر گفته می شود که خود چندین مرحله و نوع دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

لیزر بیماری های نشیمنگاه

بواسیر داخلی چیست

همانطور که از ام این بیماری پیداست,در درون ناحیه مقعدی تشکیل می شود و ممکن است در روزهای ابتدایی کمی تشخیصش توسط خود فرد بیماری سخت باشد.اما به طور کلی خونریزی یکی از علائم بواسیر داخلی است که در تمام بیماران دیده می شود و این خونریزی در ابتدا به شکل قطره ای در هنگام اجابت مزاج بوده و به مرور زمان شدتش افزایش پیدا می کند.دوستان عزیز توجه داشته باشید که متاسفانه یا خوشبختانه بیماری بواسیر داخلی درد ندارد (چرا که اگر بیمار درد نداشته باشد,معمولا به سختی به پزشک مراجعه می کند).

هموروئید داخلی دارای گرید (Grade) های مختلفی است که بر اساس شدتی بیماری دسته بندی می شوند و پزشک هم بعد از معاینه به شما می گوید که دقیقا در کدام مرحله قرار دارید :

• بواسیر داخلی نوع اول که در این حالت تنها مقدار کمی خونریزی دیده خواهد شد که زمان دفع کمی شدتش افزایش پیدا می کند.دوستان توجه داشته باشید که اگر در این مرحله متوجه حضور بیماری در بدن خود شده اید می توانید با روش های درمان سنتی تا حد زیادی درمانش کنید و فقط باید با کمک پزشک باشد.
  • در مرحله بعدی از بیماری یک نوع بافت افتاد از مقعد (در هنگام انجام فعالیت سنگین یا دفع) بیرون می زند که البته خودش بعد از چند دقیقه به داخل مقعد باز خواهد گشت.مقدار خونریزی در بواسیر با این شدت کمی افزایش پیدا می کند و بهتر است از این زمان به بعد دیگر به فکر روش های سنتی نباشید که در اکثر مواقع تنها باعث هدر رفتن وقت و پول شما خواهند شد.
  • در حالت سوم بیماری مقدار بافت بیرون افتاده از مقعد بیشتر شده و دیگر خودش به داخل باز نخواهد گشت و بهتر است کار را خودتان به شکل دستی انجام دهید.البته باید بگوییم که خونریزی در مرحله سوم ممکن است به حدی برسد که تحملش برای هر کسی ممکن نباشد و حتی احتمال این وجود دارد که ناحیه متورم دچار عفونت شود.
  • اما اگر کاری برای درمان بیماری خود نکنید به مرحله چهارم می رسد که در این حالت دیگر هیچ کاری به جز لیزر نمی توانید انجام دهید و بافت اضافه هم از مقعد بیرون می زند و حتی با دست هم نمی توان آن را به داخل فرود برد.اما اصلا جای نگرانی نیست و با کمک تجهیزات لیزری شما به هیچ عنوان درد یا خونریزی نخواهید داشت و در کمترین زمان ممکن هم از کلینیک مرخص خواهید شد (زیر 1 ساعت).

بواسیر خارجی چیست

خب اکنون نوبت به بواسیر خارجی است که در بیرون از ناحیه مقعدر و اطراف سوراخ مقعد به شکل ناحیه متورم و بالشتک مانند دیده می شود.فقط قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که داشتن درد در تمام بیمارانی که دچار این مشکل می شوند دیده خواهد شد و اگر شما هم اینطور هستید پس به احتمال بسیار بالا دچار بواسیر یا شقاق مقعدی شده اید.البته ظاهر شقاق کمی با بواسیر متفاوت بوده و معمولا درد و خونریزی را به شکل همزمان خواهید داشت.

درمان بواسیر با سرکه سیب

کسانی که به دنبال درمان بواسیر با سرکه سیب هستند باید بدانند که شما به هیچ عنوان نمی توانید تنها با انجام این کار بیماری را از بین ببرید و اصلا این کار عقلانی نیست! اگر اینطور بود که دیگر نیازی به کلینیک یا بیمارستان های مختلف برای انجام لیزر یا جراحی دوستان.اما به هر حال ما خوردن مقدار مناسبی از سرکه سیب در طول روز می توانید کمک زیادی به کاهش تورم و درد ناشی از بواسیر بکنید و تنها کافیست به شکل زیر عمل کنید :

• در ابتدا می بایست دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را همراه با آب و مقداری عسل ترکیب کنید که با این کار مزه تند و به نسبت بد سرکه سیب پوشانده می شود.بهتر است که روزانه 2 الی 3 وعده از این معجون مصرف کنید تا تاثیرش بیشتر شود.
  • یک روش دیگر برای استفاده وجود دارد آن هم این است که می بایست مقداری از سرکه سیب را با کمک پنبه یا یک دستمال نرم تمیز به ناحیه بیماری بزنید که این کار می تواند کمک زیادی به بهبود عفونت کند.البته دوستان توجه داشته باشید که روش دوم به هیچ عنوان تست نشده است و تنها برخی از بیماران استفاده کرده اند و گفته اند که تاثیر داشته است.

ما در کلینیک هموروئید با داشتن جدیدترین تجهیزات لیزری و همراه با مشاوره رایگان می توانیم تمام بیماری های مرتبط با نشیمنگاه را در مدت 20 دقیقه و بدون درد و خونریزی درمان کنیم.برای شروع باید با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید!