غذایی که شقاق را درمان می کند

ما نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که رژیم غذایی تا حد زیادی بر سلامت ما تأثیر می گذارد. به خصوص در مواقعی که نمی توانید کوچکترین سرنخی از اینکه چه بیماری می تواند شما را طعمه خود کند، بهتر است به تقویت ایمنی و قدرت درونی بدن خود ادامه دهید. شما به راحتی می توانید با تغییرات خاصی در سبک زندگی و عادات غذایی خود با بسیاری از مسائل مانند چاقی، شقاق، هموروئید و دیابت مبارزه کنید. در این وبلاگ با چند ماده غذایی که قابلیت درمان شقاق را دارند آشنا می شویم. علل شایع شقاق مقعدی عبارتند از: دفع مدفوع بزرگ یا سفت، یبوست و زور زدن در حین اجابت مزاج، اسهال مزمن، زایمان و آمیزش مقعدی.

> دکتر متخصص هموروئید می توانددر تشخیص و درمان انواع بیماری شقاق ، هموروئید، بواسیر و انواع بیماری های مقعدی به شما کمک کند.

درمان شقاق با رژیم غذایی مناسب

در اینجا لیستی از غذاهایی غذایی که شقاق را درمان می کند آورده ایم. برای بهبود هرچه سریعتر بهتر است این غذاها را رژیم غذایی خود بگنجانید:

غذای غنی از فیبر

این مهمترین چیزی است که باید از آن مراقبت کنید. خوردن حدود 25 تا 30 گرم فیبر در روز به شما کمک می کند تا مدفوع نرمی داشته باشید که شقاق شما را بهبود می بخشد و همچنین به حرکات روده کمک می کند. چنین غذاهای فیبری شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و آجیل است.

مرکبات

مرکبات سرشار از فیبر و کم کالری هستند. بنابراین، می‌توانید آن‌ها را برای بهبود شقاق مصرف کنید، زیرا از نظر آنتی‌اکسیدان‌ها نیز مفید هستند که به رام کردن التهاب و ترمیم کمک می‌کند.

غذایی که شقاق را درمان می کند

نخود و لوبیا

این دسته شامل لوبیا، عدس، نخود، بادام زمینی و غیره می شود که سرشار از هر دو نوع فیبر به خصوص انواع محلول هستند. این به جلوگیری از زور زدن و فشار غیر ضروری هنگام دفع مدفوع که ممکن است باعث تشدید شقاق شود کمک می کند.

سبوس گندم

مصرف سبوس گندم به شما در کنترل یبوست خفیف کمک می کند. اگرچه آنها به عنوان نرم کننده مدفوع شناخته نمی شوند، اما منبع بسیار خوبی از فیبر هستند.

آب فراوان

نوشیدن مقدار زیادی آب شما را هیدراته نگه می دارد و هضم را منظم و روان نگه می دارد. آب بیشتر به معنای زور زدن کمتر و در نتیجه بهبود شقاق است. آب جزو دردسترس ترین نوشیدنی ها و غذایی که شقاق را درمان می کند.

غذاهای پروبیوتیک مانند دانه سویا و ماست تخمیر شده

غذاهای پروبیوتیک به شما در رفع مشکل یبوست کمک می‌کنند که از گذراندن زمان زیاد روی صندلی توالت جلوگیری می‌کند و باعث آسیب به شقاق می‌شود که روند بهبودی را مختل می‌کند. اگر این غذاها را از سوپرمارکت خریداری می کنید، مطمئن شوید که حاوی شیرین کننده یا قند مصنوعی نیستند.

دانه‌های کتان

این دانه‌ها سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به جلوگیری از یبوست و زور زدن کمک می‌کنند. اینها نیز ملین های طبیعی هستند.

سیب

سیب سرشار از فیبری به نام پکتین است که یک فیبر محلول است. دستگاه گوارش شما را در قوام ژل مانند نگه می دارد. این خاصیت سیب به مدفوع شما حجیم می‌کند و به شما کمک می‌کند مدفوع نرم‌تری داشته باشید .

هندوانه

هندوانه حاوی مقدار زیادی آب و مقداری فیبر است و جزو غذایی که شقاق را درمان می کند. در واقع که به تقویت روده ای سالم کمک می کند که به نوبه خود از یبوست جلوگیری می کند و به حرکت منظم روده کمک می کند.

سبزیجات ریشه ای: این سبزیجات سرشار از فیبرهای سالم روده هستند. می توانید آنها را با تفت دادن یا آب پز کردن و با پوست خورش میل کنید. این نشاسته مقاوم را برای بدن شما فراهم می کند که به شما امکان می دهد مدفوع نرم را بدون فشار و درد دفع کنید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی به دلیل خاصیت حجیم کردن مدفوع بسیار شناخته شده است. از این رو، به حرکات آسان روده کمک می کند که به بهبود شقاق کمک می کند. همچنین به دلیل خواص ضد سرطانی آن شناخته شده است. مقدار خوبی از فیبرهای محلول دارد که شما را منظم نگه می دارد.

غذاهای مضر برای شقاق

غذاهایی که می توانند شقاق را بدتر کنند به شرح زیر است:

  • غذای تند.
  • غذای فراوری شده.
  • غذاهای خوشمزه نانوایی – کیک، شیرینی و غیره.
  • غذای سرخ شده.
  • محصولات لبنی.
  • گوشت.
  • نوشیدنی یا غذای کافئین دار.
  • الکل.

بنابراین، اینها برخی از بایدها و نبایدها برای رژیم غذایی برای درمان شقاق بود. همانطور که می دانیم غذا نقش حیاتی در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها دارد. بنابراین، مطمئناً می توانید برخی برنامه های غذایی را برای کاهش حرکات روده خود اجرا کنید که به نوبه خود شقاق را درمان می کند. همچنین، اگر از یبوست بدی رنج می برید که باعث آسیب یا خونریزی به شقاق موجود می شود، می توانید مقداری نرم کننده مدفوع از پزشک یا بدون نسخه بخواهید. مصرف مایعات را افزایش دهید، می توانید از آب لیموترش تازه استفاده کنید. از مصرف زیاد غذاهای خیلی تند، الکل و وعده های غذایی سنگین در عصر خودداری کنید. فعال باشید و از سبک زندگی منفعل خودداری کنید.

از استرس و اضطراب دوری کنید. در برخی تمرینات بدنی سبک، تمرینات تنفس عمیق، تمرین مدیتیشن و وضعیت های یوگا افراط کنید. این عادات به شما کمک می‌کند تا روحیه مثبتی داشته باشید و همچنین به بهبودی سریع با جریان خون بهتر در سراسر بدن کمک می‌کند. شقاق مقعدی یک مشکل رایج در تمام گروه های سنی است و امیدواریم این دستورالعمل های غذایی به شما کمک کند تا شقاق مقعدی را به سرعت و به طور موثر بهبود بخشید.

خدمات لیزر شقاق در کلینیک هموروئید

در این مقاله به غذایی که شقاق را درمان می کند پرداختیم، غذاهایی که برای درمان مفید است. پس از تمام این تغییرات رژیم غذایی، اگر شقاق مقعد مداوم بود یا بدتر شد، با پزشک مشورت کنید. چیزی اشتباه است. یک تشخیص مناسب برای شقاق دریافت کنید تا علت اصلی آن را بدانید تا پزشکان بتوانند درمان مناسب لازم را برای شما ارائه دهند. برای اختلالات گوارشی خود می توانید  با پزشکان ما مشاوره آنلاین دریافت کنید. دریغ نکنید با ما تماس بگیرید و برای درمان شقاق به وب سایت ما مراجعه کنید.

کلینیک هموروئید دکتر علی آریایی ارائه کننده کلیه خدمات ریایی ارائه کننده کلیه خدمات درمان بیماری های نشیمنگاهی مانند لیزر هموروئید ، شقاق، کیست مویی و فیستول می باشد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی دکتر متخصص هموروئید تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *