کیست مویی زیر بغل

کیست مویی زیر بغل چرا ایجاد می شود؟

علت کیست مویی زیر بغل چیست؟ توده زیر بغل شما چه می تواند باشد؟ چه زمانی باید نگران باشم؟ اگر توده ای زیر بغل خود پیدا کردید، طبیعی است که احساس اضطراب کنید، اما آیا این موضوع جای نگرانی دارد؟ در بیشتر موارد، توده زیر بغل بی ضرر خواهد بود، اما مهم است که بدانید چه چیزی ممکن است باعث آن شده باشد و آیا این موردی است که باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر توده شما بیش از دو هفته است که وجود دارد یا بزرگتر می شود، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. کیست زیر بغل چرا ایجاد می شود؟ زیر بغل شما در زیر مفصل شانه قرار دارد، جایی که بازو به شانه متصل می شود. حاوی اعصاب، عروق خونی و غدد کوچکی است که به عنوان غدد لنفاوی شناخته می شوند. توده زیر بغل هر گونه رشد روی پوست شما در این ناحیه است که معمولاً نباید وجود داشته باشد. توده ها می توانند در هر جایی از بدن شما ظاهر شوند. اگر توده ای پیدا کردید، نباید آن را نادیده بگیرید.

برای مطالعه بیشتر » درمان کیست مویی

علل کیست زیر بغل چیست؟

1. غدد لنفاوی متورم

غدد لنفاوی شما در سیستم ایمنی شما نقش دارند و اگر بدن شما در حال مبارزه با عفونت باشد، ممکن است این غدد متورم شوند. این بخشی از دفاع طبیعی بدن شما است و نشانه ای از بیماری است، بنابراین استراحت کنید و بدنتان را هیدراته نگه دارید، تا به بهبودی شما کمک کند، تا آن زمان کیست شما باید از بین رفته باشند.

1. کیست

کیست ها توده های پر از مایع هستند که در زیر سطح پوست شما ایجاد می شوند. انواع خاصی از کیست ها (کیست های پیلار) در اطراف فولیکول های مو مانند کیست های زیر بازو ایجاد می شوند. اما آنها بیشتر در پوست سر شما یافت می شوند. این نوع کیست ها معمولاً زنان میانسال را تحت تأثیر قرار می دهند و می توانند در خانواده ها ایجاد شوند. کیست زیر بغل بی ضرر است و ممکن است بدون درمان برطرف شود.

1. لیپوم

لیپوم توده های چربی نرمی هستند که در زیر پوست شما رشد می کنند. آنها اغلب در زیر بغل ظاهر نمی شوند، اما زمانی که ظاهر می شوند جای نگرانی ندارند و به طور کلی نیازی به درمان ندارند. اما برای نظارت بر مدت زمانی که در آنجا بوده اند، چک کنید (به زمان مراجعه به پزشک در زیر مراجعه کنید).

1. عفونت سینه

عفونت سینه (یا ورم پستان) باعث ملتهب شدن بافت سینه زنان می شود و گاهی ممکن است به دلیل سرایت عفونت به غدد لنفاوی، توده ای زیر بازو ظاهر شود.

در زنان شیرده شایع تر است و معمولاً فقط یک سینه را درگیر می کند. ممکن است برای درمان آن نیاز به آنتی بیوتیک داشته باشید، بنابراین مراجعه به پزشک ضروری است.

کیست زیر بغل چه زمانی نگران کننده است ؟

توده زیر بغل شما چه نوعی است:

خواه توده‌ای دردناک در زیر بغل دارید یا درد ندارد اما متورم است یا لمس آن سخت است، این فهرست را بررسی کنید تا ببینید علت آن چیست.

رنگ توده زرد یا سفید و پر از چرک است؟

اگر بله، پس ممکن است کیست باشد. اینها معمولاً بدون درد هستند اما در صورت عفونی شدن می توانند حساس و دردناک باشند.

آیا وقتی توده را فشار می دهید، احساس نرمی می کند و کمی زیر پوست حرکت می کند؟

اگر بله، ممکن است لیپوم داشته باشید. آنها معمولاً دردناک نیستند و به آرامی رشد می کنند و می توانند از اندازه یک نخود تا چند سانتی متر متغیر باشند.

آیا توده حساس و دردناک است؟

اگر اینطور باشد، ممکن است غدد لنفاوی متورم داشته باشید. اینها پس از 2 یا 3 هفته پس از بهبودی از عفونت، خود به خود از بین می روند.

آیا این توده گوه ای شکل است یا لمس آن سخت است؟

اگر چنین است، توده زیر بغل شما ممکن است ناشی از عفونت سینه باشد که به غدد لنفاوی شما سرایت کرده است. سینه شما نیز ممکن است قرمز و متورم باشد.

گاهی اوقات، یک توده در زیر بغل ممکن است نشانه چیز جدی تری باشد، مانند سرطان پستان یا لنفوم. اگر مطمئن نیستید یا نگران هستید، همیشه به پزشک مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر» درمان کیست مویی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر ناحیه قرمز و حساس روی سینه خود دارید و هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید:

درد

تب 38 درجه یا بالاتر

لرز و لرز

خستگی

احساس ناخوشی به طور کلی

برای مطالعه بیشتر » بهترین دکتر کیست مویی

چه زمانی باید نگران باشم؟

سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا این توده بیش از 2 هفته است؟

آیا توده بزرگتر می شود؟

آیا بدون تلاش وزن کم کردم؟

آیا علائم دیگری دارم که نمی توانم توضیح دهم؟

آیا پس از برداشتن توده برگشته است؟

اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است، بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

آنها باید بتوانند تشخیص دهند که چه چیزی باعث ظاهر شدن توده شده است. اگر مطمئن نیستند، ممکن است شما را برای آزمایشات بیشتر به بیمارستان ارجاع دهند تا بیوپسی یا سونوگرافی انجام دهید.

خدمات لیزر کیست مویی زیر بغل

کیست مویی زیر بغل نیز یکی از انواع کیست هایی است می تواند در زیر بغل ایجاد شود. کیست مویی زیر بغل اغلب توسط پزشک تشخیص داده می شود. برای درمان آن راه های از جمله جراحی، لیزر کیست مویی و… وجود دارد.

کلینیک لیزر دکتر آریایی کلیه خدمات لیزر فیستول، بواسیر، شقاق و… توسط بهترین متخصصین تهران در اسرع وقت انجام می شود.