مراقبت های بعد از درمان هموروئید

هموروئید یا بواسیر چیست؟ مراقبت های بعد از درمان هموروئید چیست؟

هموروئید چیست ؟

هموروئید یا بواسیر یک بیماری مقعدی است که از اتصال غیر طرف بافت های مقعد و اطراف آن شکل می گیرد، اگر شما یا اطرافیانتان این بیماری را دارید و یا تحت درمان هستید، شاید بخواهید از مراقبت های بعد از درمان این بیماری بدانید. بیماری هموروئید به خودی خود بیماری جدی نیست و می توان با درمان های عادی و ساده درمان شود. از علائم هموروئید می توان به درد و ناراحتی، چرک و عفونت، مشکل و درد در هنگام اجابت مزاج، بوی نامطبوع و … نام برد.

اگر می خواهید بدانید که مراقبت های بعد از درمان هموروئید چیست، با این مقاله در کلینیک تخصصی هموروئید دکتر علی آریایی همراه باشید. ما ابتدا با انواع درمان بیماری هموروئید آشنا می شویم و بعد از آن به مراقبت های بعد از درمان این بیماری می پردازیم.

درمان هموروئید با بستن کش :

باندینگ روشی است که برای درمان داخلی درجه 3 استفاده می شود، این روش عبارت است از یک کش یا حلقه در اطراف هموروئید برای قطع جریان خون. زمان بهبودی آن بسیار سریع است. به ندرت، ممکن است عوارضی مانند درد و عفونت رخ دهد.

درمان اسکلروتراپی :

این درمان با تزریق انجام می شود، یک ماده شیمیایی به بواسیر تزریق می شود و سبب کوچک شدن بواسیر می گردد  از خونریزی جلوگیری می کند.

فوتوکواگولیشن نوری :

این درمان برای هموروئید داخلی درجه 1-3 است، از نور مادون قرمز، گرما و سرمای شدید برای جمع شدن هموروئید استفاده می شود.

مراقبت های بعد از جراحی بواسیر :

پس از جراحی بواسیر احساس درد کمی طبیعی است، اگر چه پزشک به شما داروهای ضد درد تجویز می کند. مقداری خونریزی به خصوص با اولین حرکت روده و دفع بعد از جراحی طبیعی است. مراقبت های بعد از جراحی هموروئید به شرح زیر است :

• تا چند روز بعد از جراحی آب بنوشید و تغذیه ملایم داشته باشید، حتما به میزان قابل توجهی فیبر در رژیم غذایی خود داشته باشید.
  • قبل و بعد از اجابت مزاج از داروی های بی حس کننده و تسکین کننده درد استفاده نمایید.
  • استفاده از کمپرس یخ در ناحیه مقعد، می تواند تورم و درد را در ناحیه مقعد کاهش دهد.
  • نشستن مکرر در آب گرم، می تواند به تسکین درد و اسپاسم عضلانی کمک کند.
  • برخی از پزشکان ممکن است برای کاهش درد، مصرف آنتی بیوتیک را پس از جراحی توصیه نمایند.
  • پزشکان، نرم کننده های مقعدی را تجویز می کنند، تا هنگام اجابت مزاج فرد، احساس دردی و یا ناراحتی نداشته باشد.
  • معاینات بعدی با جراح معمولاً 2 تا 3 هفته پس از جراحی برای بررسی مشکلات انجام می شود.

کلینک هموروئید دکتر علی آریایی با سالها فعالیت در زمینه درمان فیستول ، کیست مویی، شقاق و .. در تلاش است تا بیماری شما را در اسرع وقت و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد. لیزر هموروئید در این مرکز با پیشرفته ترین دستگاه ها و توسط متخصص هموروئید انجام می شود.

در کلینیک تخصصی هموروئید تمام بیماری ها از طریق لیزر بدون خونریزی و عوارض و درد انجام می شود. برای مشاوره با ما همین حالا تماس بگیرید.