لیزر کیست مویی

بهترین کلینیک لیزر کیست مویی در تهران کجاست ؟

امروزه مراجعانی که برای درمان و لیزر کیست مویی به دنبال بهترین متخصص کیست مویی در تهران کم نیست. کسانی که با وضعیت دردناک و عود کننده کیست مویی به متخصص مراجعه می کنند.  کیست مویی یکی از بیماری هایی است که تمایل زیادی به عود کردن دارد. به همین دلیل هرچه زودتر درمان شود بهتر است و راحت تر درمان می شود. لیزر موهای زائد و لیزر کیست مویی از بهترین روش های درمان کیست مویی است. چرا که با کمترین درد و دوره نقاهت نسبت به روش های دیگر درمان کیست مویی انجام می شود.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال چیست؟

کیست مویی در نواحی مختلف بدن ممکن است بوجود آید. اما سینوس پیلونیدال اغلب در نزدیکی استخوان دنبالچه، در بالای شکاف باسن بوجود می آید. اگرچه معمولاً در نزدیکی دنبالچه قرار دارد، اما می تواند ناف، زیر بغل و ناحیه تناسلی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

سینوس پیلونیدال یا کیست مویی دنبالچه، مردان را بیشتر از زنان مبتلا می کند. معمولاً مردان را از سن بلوغ تا اوایل سی سالگی تحت تأثیر قرار می دهد.

بیشتر مردم کلمه سینوس را با بینی مرتبط می‌دانند، اما سینوس‌ها می‌توانند در هر جایی از بدن ایجاد شوند. سینوس به سادگی یک اصطلاح پزشکی برای کانال یا حفره است.

سینوس پیلونیدال معمولاً علائم قابل توجهی ایجاد نمی کند مگر اینکه عفونی شود. این می تواند باعث ایجاد آبسه پر از چرک شود. علائمی که نشان می دهد ممکن است عفونت داشته باشید شامل درد، قرمزی و تورم در ناحیه آسیب دیده است. برای تشخیص کیست مویی بهتر است به دکتر متخصص لیزر کیست مویی در تهران مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر » درمان کیست مویی

علل کیست مویی

علت دقیق کیست مویی نامشخص است، اگرچه تصور می‌شود که این سینوس ناشی از سوراخ شدن موهای شل در پوست باشد. یکی از دلایل احتمالی کیست پیلونیدال، رشد مو است. چاق بودن، داشتن مقدار زیادی موی بدن و داشتن شغلی که مستلزم نشستن یا رانندگی زیاد (رانندگان تاکسی) است، می تواند احتمال ابتلا به کیست مویی را افزایش دهد.

انواع روش های درمان کیست مویی

اگر کیست مویی شما عفونی و دردناک است، باید توسط پزشک معاینه شوید. پزشک شما ممکن است روش های مختلف درمان کیست مویی مانند لیزر کیست مویی، جراحی کیست مویی باز یا بسته و یا ترکیبی از هر دو را پیشنهاد کند. و یا در مراحل ابتدایی کیست آنتی بیوتیک تجویز کند.

جلوگیری از عود کیست مویی

احتمال عود طولانی مدت کیست مویی با رعایت بهداشت و حذف منظم موهای زائد مانند لیزر موهای زائد کاهش می یابد. برای جلوگیری از عود سینوس ها، موها باید برداشته شوند. لیزر موهای زائد به طور دائم موهای ناحیه آسیب دیده را کاهش می دهد و احتمال عود مشکل را تا حد زیادی کاهش می دهد.

لیزر موهای زائد و کیست مویی

در موارد زیر نباید لیزر موهای زائد را انجام دهید:

•   کیست مویی عفونی شده است.
  •   شما اخیراً یک عمل جراحی برای کیست مویی انجام داده اید.
  •   کیست شما در حال بهبودی از جراحی یا روش های دیگر درمانی است.
  •   پوست قرمز، ملتهب و حساس است.
  •   در حال حاضر برای عفونت آنتی بیوتیک مصرف می کنید. شما هرگز نمی توانید لیزر موهای زائد را زمانی که از داروهای تجویزی حساس (حساس به اشعه یا نور) استفاده می کنید، انجام دهید.

برای مطالعه بیشتر » علت های کیست مویی

لیزر کیست مویی

مراجعه به مرکز لیزر کیست مویی تهران

بعد از اینکه جراحی کیست مویی را انجام دادید و محل شما دیگر حساس نیست و مصرف آنتی بیوتیک های عفونت را تمام کردید، ممکن است لیزر موهای زائد را شروع کنید. مراحل بسیار ساده می باشند. همانطور که در مورد تمام لیزر موهای زائد وجود دارد اولین قدم شما مشاوره لیزر موهای زائد است .در طول مشاوره، تکنسین لیزر تعیین می کند که آیا شما کاندید مناسبی برای درمان هستید یا خیر. فرایند را توضیح دهید، به تمام سوالات و نگرانی های خود پاسخ دهید و به محل درمان مراجعه کنید.

در زمان انجام لیزر موهای زائد، محل شما تراشیده می شود. ناحیه آسیب دیده و اطراف آن با لیزر درمان می شود. برای از بین رفتن حداقل 80 درصد مو، یک فرد به طور متوسط ​​به 4 تا 6 جلسه نیاز دارد. هنگامی که موها دیگر رشد نمی کنند، باید شاهد بهبود قابل توجهی باشید، هم در میزان مو در محل و هم در عود کیست مویی.

روزانه افراد بسیاری برای درمان و لیزر کیست مویی به کلینیک هموروئید دکتر آریایی مراجعه می کنند. به همین دلیل افراد زیادی با کیست مویی در سر ، ناف ، انتهای استخوان دنبالچه و نواحی مختلف بدن مراجعه کرده و درمان می شوند. برخی از مراجعه کنندگان به ندرت عود می کنند و برخی دیگر پس از تکمیل مراحل درمان و حتی لیزر کیست مویی، کیست مویی شان اصلا عود نمی کند.

میزان موفقیت درمان با لیزر کیست مویی چقدر است؟

مطالعاتی مانند این نشان می‌دهد که لیزر درمانی کیست مویی یک فناوری جدیدتر امیدوارکننده برای درمان کیست‌های مویی است. آمار نشان می دهد که موفقیت حدود 87.5 درصد بوده است. از بین آن بیماران، این روش تقریباً برای همه آنها موفقیت طولانی مدت داشت. و تنها میزان عود و بازگشت فقط 2.9 درصد بود.

امیدوارم این مقاله برای شما ارزشمند بوده باشد. اگر فکر می کنید که ممکن است کیست مویی روی پوست خود داشته باشید و می خواهید برای مشاوره برنامه ریزی کنید، از شما دعوت می کنم با ما در کلینیک هموروئید دکتر آرایی تماس بگیرید.

بهترین دکتر لیزر کیست مویی در تهران

کلینیک لیزر دکتر علی آریایی، یکی از مدرن ترین و بهترین کلینیک های لیزر در تهران است. در این مرکز کلیه خدمات درمان با لیزر چون لیزر کیست مویی، لیزر فیستول، لیزر شقاق و لیزر بواسیر انجام می شود. همچنین کلیه مراحل درمان و خدمات در اسرع وقت توسط تخصص انجام می شود. برای کسب اطلاعات و تعیین وقت قبلی بلا کلینیک تماس بگیرید.