تعذیه مناسب برای هموروئید

تعذیه مناسب جهت جلوگیری از هموروئید چیست؟ چه غذاهایی به درمان هموروئید کمک می کند؟

بیماری هموروئید یک بیماری مقعدی است، علت اصلی این بیماری، ارتباط نا هماهنگ این بخش با سایر بافت های اطراف مقعد می باشد. علت دیگر که برای این بیماری شایع است، فشار زیاد به این ناحیه و بافت اطراف آن است.

لازم است بدانیم رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از میوه ها و فیبر ها می تواند به درمان هموروئید کمک کرده و باعث بهبودی آن شود. توجه به نکات زیر و تغذیه مناسب برای هموروئید می تواند برای درمان مفید باشد.

تعذیه مناسب جهت جلوگیری از هموروئید

مصرف آب :

نوشیدن آب کافی به درمان یبوست کمک می کند و همچنین باعث نرم شدن مدفوع می گردد. با مصرف آب فیبر در بدن عملکرد بهتری دارد. آب باعث هیدراته شدن بدن می گردد. برای درمان یبوست حتما” نمک را با آب مخلوط کرده و استفاده نمایید.

ویتامین K :

نقش ویتامین کا در کمک به انعقاد خون مثال زدنی است، با توجه به این که هموروئید در برخی موارد خونریزی دارد، ویتامین k می تواند در این مورد مفید باشد. از منابع موجود در وویتامین k می توان انواع سبزیجات، اسفناج، کلم پیچ، کاهو و … اشاره کرد.

ویتامین c :

مصرف انواع ویتامین سی به کاهش التهاب جراحی همروئید کمک می نماید و بافت های آسیب دیده را احیا می کند. همواره از مصرف بی رویه ویتامین سی اجتناب کنید تا سبب ایجاد بیماریهای گوارشی دیگر مانند اسهال نشود

منیزیم :

مصرف این مورد از آنجایی که دارای ماده ملین است موجب نرم شدن مدفوع می گردد، همچنین منیزیم سبب حفظ آب روده می گردد

مصرف میوه های ریز :

میوه هایی مانند شاه توت، گیلاس، تمشک، بلوبری، توت فرنگی به دلیل داشتن فیبر مناسب می تواند در بهبود بیماری بواسیر موثر باشند. ترکیبات موجود در این میوه ها به درمان التهاب، و تقویت جداره های عروق خونی کمک می کند. مواد موجود در این نوع میوه ها، در کاهش درد و خونریزی مفید است. به علاوه مصرف این نوع از میوه ها به کاهش خارش و التهاب نیز کمک می کند.

پروبیوتیک ها :

ماست باعث کشندگی انواع ویروس ها شده و نقش دفاعی دارد، با این حال ماست باعث بهتر شدن حرکت روده شده و در بهبودی بواسیر موثر است، به این نکته توجه داشته باشید که استفاده مرتب از ماست باعث ضعف سیستم ایمنی و عمومی بدن می شود، قبل از استفاده حتما با پزشک در این مورد صحبت نمایید.

غذاهایی که برای بواسیر مضر است :

مصرف برخی از خوراکی ها باعث تشدید بیماری، هموروئید می شود، مصرف غذاهای با تندی بالا و فاقد فیبر و نفخ آور می تواند معکوس عمل کرده و به عود بیماری کمک نماید.

فلفل قرمز :

بهتر است در طول درمان، قبل یا بعد از آن از مصرف فلفل اجتناب نمایید، زیرا کاپسایسین موجود در فلفل موجب تحریک بیماری می شود. همچنین در سیستم عصبی بیمار تاثیر گذاشته و سب احساس درد گردد.

مصرف گوشت قرمز :

مصرف گوشت در طول بیماری هموروئید توصیه نمی شود، زیرا چربی اشباع در این مواد باعث بروز و یا تشدید یبوست گردد، به جای استفاده از روغن های نباتی و کلزا می توانید از روغن های زیتون استفاده نمایید.

الکل :

مصرف الکل علاوه بر این که در اسلام حرام است، عوامل تخریب آوری دارد، این ماده باعث انبساط عروق و موجب گشاد شدن آن می گردد، مصرف الکل سبب التهاب عروق و تشدید بواسیر می گردد، مصرف سیگار نیز توصیه نمی شود، چون سیگار سبب کاهش گردش و جریان خون گردیده و از درمان جلوگیری می کند.

قهوه :

مصرف قهوه به علت دارا بودن مقادیر زیادی کافئین باعث کم آبی بدن می شود، و با ایجاد یبوست در تشدید علائم بیماری تاثیر می‌گذارد.

خلاصه کلام

تلاش ما بر این بود که به طور خلاصه چند مورد تعذیه مناسب جهت جلوگیری از هموروئید را برای شما توضیح دهیم. ولی در پایان تمام این مطالب ذکر این نکته ضروری است که در صورت ابتلا به هموروئید حتما به دکتر متخصص هموروئید مراجعه کنید تا تحت درمان دقیق و درست قرار گیرید..

در کلینیک تخصصی هموروئید دکتر عی آریایی درمان انواع بیماری هاهمچون هموروئید، بواسیر، شقاق، کیست مویی با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه لیزر انجام می شود.

درمان بیماری ها در این کلینیک با کمترین میزان درد و عوارض  خونریزی انجام می شود.

انواع بیماری ها و مشکلات و همچنین لیزر هموروئید تحت نظر پزشک متخصص انجام می شود.