درمان قطعی هموروئید

در این محتوا می خواهیم به درمان قطعی هموروئید بپردازیم، هموروئید چیست و چه روش هایی منجر به درمان قطعی آن می شود؟

بیماری هموروئید

هموروئید یک بیماری گوارشی و مقعدی است که به دلیل ایجاد یک ارتباط ناهماهنگ بین بافت های ناحیه مقعد یا اطراف آن انجام می شود. هموروئید اغلب با درد و ناراحتی، سوزش در ناحیه مقعد است. اگر هموروئید درمان نشود ممکن است آبسه مقعدی رخ دهد. عدم درمان باعث متورم شدن ناحیه و در نتیجه آبسه شود.

در بعضی موارد عدم درمان ممکن است به سرطان بیانجامد. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده این بیماری را دارید حتما به متخصص هموروئید مراجعه کرده تا بهترین روش درمانی برای شما تجویز شود.

انواع هموروئید

• هموروئید داخلی : این نوع در داخل رکتوم ایجاد می شود و معمولا بدون درد است. عامت اصلی هموروئید داخی خونریزی است در مراحل پیشرفته تر ممکن است هموروئید از مقعد بیرون بزند.
  • هموروئید خارجی : این نوع در زیر پوست و اطراف مقعد ایجاد می شود، به دلیل حساسیت بالای اعصاب در این ناحیه، معمولا بسیار دردناک است. ممکن است با علائمی مانند خارش، تورم و خونریزی همراه باشد.
  • هموروئید ترومبوزه : زمانی رخ می دهد که لخته خون در داخل همروئید خارجی ایجاد شود، این نوع بسیار دردناک است با علائمی مانند تورم، کبودی و درد شدید همراه باشد.
  • هموروئید پروپلاس : در پرولاپس، همرورئید از مقعد بیرون میزند. پرولاپس چهار نوع دارد که ممکن است با علائمی مانند درد و ناحتی، سوزش و خارش بسیار همراه باشد.

درمان های قطعی همروئید چیست ؟

درمان های خانگی :

نوشیدن آب و هیدراته نمودن بدن، مصرف فیبر بیشتر و نشستن در حمام آب گرم و استفاده از پمادها و شیاف ها از عوامل موثر درمان خانگی در بهبود هموروئید است.

درمان های پزشکی در بهبود قطعی هموروئید

باندینگ هموروئید : در این روش، یک نوار الاستیک کوچک دور پایه هموروئید داخلی قرار داده می شد تا جریان خون به آن را قطع کند. این روش برای هموروئید های درجه یک و دو مناسب است.

اسکلروتراپی : در این روش یک محلول شیمیایی توسط آمپول به داخل هموروئید تزریق می شود تا آن را کوچک کند.

لیزر درمانی : در روش لیزر که با تکنولوژی روز انجام می شود، از لیزر برای سوزاندن یا کوچک کردن هموروئید استفاده می شود.

جراحی : در این روش هموروئید به روش جراحی برداشته می شود. این روش نیاز به مراقبت هایی بعد از عمل دارد، تا باعث عفونت و یا تورم نشود.

یکی از روش های موضعی تشخیص همروئید این است که پزشک ابتدا دستکش پلاستیکی پوشیده و توسط انگشت چرب شده ناحیه مورد نظر را بررسی می کند و توده را تشخیص می دهد.

هموروئید یک بیماری شایع است که افراد در طول زندگی به آن مبتلا می شوند، تحقیقات نشان می دهد که افراد مسن به دلیل ضعیف بودن بافت ها و نواحی اطرف مقعد به این بیماری دچار می گردند. درمان هموروئید در برخی موارد ساده است و با استفاده از انواع پماد و رعایت برخی نکات درمان می گردد، اما در نوع های حاد، نیاز به عمل جراحی دارد.

در کلینیک تخصصی هموروئید دکتر عی آریایی درمان انواع بیماری هاهمچون هموروئید، بواسیر، شقاق، کیست مویی با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه لیزر انجام می شود.

درمان بیماری ها در این کلینیک با کمترین میزان درد و عوارض  خونریزی انجام می شود. انواع بیماری ها و مشکلات و همچنین لیزر هموروئید تحت نظر پزشک متخصص انجام می شود.