طول درمان هموروئید

طول درمان هموروئید


 

هموروئید یا همان بواسیر، یک بیماری گوارشی است که باعث ایجاد زخم هایی ملتهب در مقعد می شود.

هموروئید عموما در بزرگسالان خودش را نشان می دهد و اگر زائده ای که بر اثر بیماری گوارشی به وجود آمده باشد در بیرون از مقعد باشد به آن هموروئید خارجی می گویند.

اگر زائده در داخل مقعد باشد به آن هموروئید داخلی می گویند.

در حال حاضر برای درمان هموروئید از روش جراحی لیزر استفاده می شود بنابراین طول درمان هموروئید بسیار ناچیز و در حد یک الی دو روز است و بعد از این مدت بیمار می تواند به راحتی کار های روزانه ی خود را انجام بدهد.

نوع بیماری هموروئید در مدت زمان طول درمان بعد از جراحی تاثیر دارد. معمولا هموروئید داخلی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

جراحی زائده ی هموروئید با توجه به وسعت آن می تواند تخصصی تر شود. هموروئید را به چهار درجه تقسیم بندی می کنند.

هموروئیدی که وسعت زیادی داشته باشد، هموروئید درجه چهار و هموروئیدی که وسعت آن در کمترین حالت ممکن باشد، هموروئید درجه یک نام گذاری می شود.

درمان هموروئید به صورت سنتی یا مدرن

یکی از عواملی که در تعیین مدت زمان طول درمان هموروئید موثر است این است که عمل هموروئید به چه صورت انجام شود، یعنی با توجه به اینکه درمان به صورت سنتی، مدرن، با به صورت جراحی لیزری انجام شود این طول درمان متفاوت است.

برداشتن هموروئید به صورت جراحی سنتی زمان بیشتری می گیرد و طول درمان بیشتری هم دارد. در جراحی هموروئید به شکل و شمایل سنتی امکان اینکه هموروئید خونریزی کرده و دوباره عود کند وجود دارد..

مدت زمان دوران نقاهت هموروئید

در روش جراحی هموروئید به صورت جراحی لیزری طول درمان بسیار کوتاه تر است.

اولا این که جراحی هموروئید به صورت جراحی لیزری در مدت زمان 30 الی 60 دقیقه به صورت سر پایی انجام می شود . دوم اینکه بیمار بعد از این جراحی می تواند سریعا به زندگی روزمره ی خود بازگردد.

علاوه بر نوع بیماری هموروئید و درجه ی شدت آن که در مدت زمان طول درمان موثر است، این موضوع که هموروئید به چه روشی درمان می شود هم در تعیین مدت زمان طول درمان تاثیر دارد.

انواع روش های جراحی سنتی هموروئید

روش هایی که برای جراحی و درمان هموروئید از آن ها استفاده می شود شامل روش های: باز، بسته، رابربند، استاپلر، اسفنکتروتومی داخلی-جانبی هستند.

اما جراحی هموروئید بیشتر با روش های باز و بسته انجام می شود.

در “جراحی هموروئید به روش بسته”  از وسایلی همانند چاقوی جراحی، قیچی و یا الکتروکوتر استفاده می شود و هموروئید برداشته می شود.

این روش یک روش سنتی است و طول درمان زیادی دارد. دوران نقاهت بعد از جراحی های سنتی همانند جراحی باز هموروئید ممکن است از یک تا سه ماه طول بکشد.

در این روش طول درمان وابسته به بزرگی و وسعت هموروئید تعیین می شود.

نوع دوم جراحی سنتی “جراحی هموروئید به روش باز”  است که تفاوت زیادی با جراحی بسته ندارد. در روش جراحی باز، هموروئید به همان روش جراحی بسته از داخل و یا بیرون مقعد خارج می شود. تفاوت این روش این است که در سمت چپ هموروئید برشی ایجاد می شود و این برش در این سمت از هموروئید رها خواهد شد.

به طور خلاصه باید گفت که طول درمان هموروئید بستگی به بزرگی و وسعت هموروئید و اینکه جراحی آن به روش سنتی و یا جراحی لیزری انجام بشود بستگی دارد.

اگر از جراحی لیزری برای درمان هموروئید استفاده کنید، بین یک تا هفت روز دوران نقاهت خواهید داشت و اگر از روش سنتی برای درمان و جراحی هموروئید استفاده کنید، بین یک هفته تا سه ماه.

مراقبت های بعد از جراحی هموروئید

مراقبت های بعد از جراحی هموروئید در کوتاه شدن دوران طول درمان و نقاهت هموروئید موثر هستند.

در ادامه به چند نکته برای مراقبت های بعد ار برداشتن هموروئید اشاره خواهیم کرد تا در صورت نیاز بتواند راهنمای درستی برای بیمارانی که دچار هموروئید شده اند، باشد:

  1. بعد از جراحی هموروئید بر روی زمین سخت ننشینید و سعی کنید بیشتر وقت خود را بر روی تخت خواب دراز بکشید. هم چنین اگر مجبور بودید که در جایی به غیر از تخت خواب حضور داشته باشید، حتما یک بالشت نرم در زیر خود بگذارید.
  2. در طول روز سه مرتبه، هر مرتبه پانزده دقیقه به حمام بروید و در درون تشت آب گرم بنشینید. این کار طول درمان هموروئید را به صورت چشمگیری کوتاه می کند.
  3. بعد از هر بار ازابت مزاج، پماد بمالید و یا شیاف ضد بواسیر و آنتی هموروئید مصرف کنید. داروهایی که پزشکتان تجویز کرده است را تا پایان طول درمان مصرف کنید.
  4. یک الی سه روز بعد از جراحی هموروئید استراحت کنید، اجسام سنگین بلند نکنید و حرکات سنگین ورزشی انجام ندهید.
  5. مصرف فیبر بعد از جراحی هموروئید دفع فضولات را راحت تر می کند و به همین منظور مانع از فشار وارد شدن به هموروئید در هنگام ازابت مزاج می شود.
  6. و در آخر فراموشی نکنید که باید پانسمان هموروئید را هر روز عوض کنید تا مانع از بروز عفونت و عود دوباره ی هموروئید بشوید.

کلینیک تخصصی هموروئید

کلینیک هموروئید دکتر علی آریایی با سال ها فعالیت و خدمت به بیماران در زمینه درمان انواع بیماری ها از جمله هموروئید، بواسیر، شقاق، کیست مویی و .. هموراه در تلاش بوده تا با استفاده از نوین ترین روش های درمان، مشکلات بیماری ها را با کمترین میزان درد و عوارض و خونریزی حل کند.

در کلینیک تخصصی هموروئید دکتر علی آریایی، لیزر هموروئید زیر نظر پزشک متخصص هموروئید انجام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *