علائم بواسیر در زنان

بواسیر یا همان هموروئید را می توانیم جزو موارد بسیار شایع در نظر داشته باشیم که متاسفانه سالانه افراد زیادی را دچار مشکل می کند.دلیلش هم این است که روز به روز وضعیت رژیم غذایی و فعالیت روزانه افراد بدتر شده و کسی به این دو مورد اهمیتی نمی دهد و به همین خاطر است که تا این مقدار شایع شده است.نکته دیگر هم اینکه بواسیر در هر جنسیتی و هر سنی می تواند رخ دهد و به همین خاطر ما می خواهیم علائم بواسیر در زنان را بررسی کنیم و ببینیم که آیا تفاوتی بین خانم ها و آقایان وجود دارد یا خیر!

ما همیشه گفته ایم که بیماری بواسیر در روزهای ابتدایی چندان شدید نیست و همین مورد باعث شده است که افراد روزهای ابتدایی چندان اهمیتی به بیماری خود ندهند و به مرور زمان شدتش آنقدر زیاد می شود که دیگر قابل تحمل نبوده.حتی گاهی مواقع ممکن است در اثر بواسیر یک سری مشکلات دیگری هم به وجود بیاید که درمان آنها کار سختی خواهد بود و نیاز به زمان دارد.خب قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با علائم بواسیر در زنان صحبت کنیم بهتر است کمی بیماری بشکافیم تا شما دوستان بتوانید متوجه شوید که دقیقا این بیماری چطور عمل می کند.

بواسیر چیست

به زبان اگر بخواهیم بواسیر (هموروئید) را تعریف کنیم باید بگوییم که عبارت است از تورم و التهاب رگ های اطراف مقعد که همان ناحیه تحتانی بدن به حساب می آید.یکی از اصلی ترین دلایل ابتلا به بواسیر که ربطی به زن و مرد بودن ندارد این است که مدت زیادی نشستن باعث ایجاد فشار بیش از اندازه به این رگ ها می شود و همین هم باعث ایجاد التهاب در بدن می شود.بسیاری از پزشکان گفته اند کسانی که شغلشان به شکلی است که مدت زیادی باید بشینند بهتر است بعد از هر 1 الی 2 ساعت نشستن حداقل 10 دقیقه پیاده روش داشته باشند که با این کار گردش خون در نواحی پایینی بهتر بهتر عمل می کند.

هموروئید خود بر اساس محلی که تشکیل می شود به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم شده که خوشبختانه نیازی به نگرانی در زمینه درمان نیست و باید بگوییم که هر دو با کمک لیزر در مدت بسیار کوتاهی و بدون داشتن درد و خونریزی درمان می شوند و از این روش می توانید برای هر سنی استفاده کنید! فقط یک نکته ای که باید بگوییم این است که بواسیر خارجی که در خارج از ناحیه مقعدی تشکیل می شود به راحتی قابل تشخیص و خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید و از طرفی دیگر دسترسی کافی به ناحیه بیماری دارید و می توانید از پمادها و روش های خانگی مختلف بهتر استفاده کنید.

دلایل ابتلا به بواسیر و روش های پیشگیری

خب دوستان همانطور که گفته شد دلایل ابتلا به بواسیر بسیار زیاد هستند و از طرفی دیگر بیماری های مختلف نشیمنگاهی مانند شقاق و کیست مویی شباهت زیادی به یکدیگر دارند و شما می توانید با رعایت کردن این چند مورد از به وجود آمدن بیماری های دیگر هم جلوگیری کنید که یک نکته مثبت به حساب می آید.به هر حال اصلی ترین دلایل ابتلا به بواسیر عبارتند از :

• ما همیشه گفته ایم که به هیچ عنوان نباید بیماری های گوارشی خودتان از جمله یبوست و اسهال را کم اهمیت جلوه دهید و هیچ کاری برای درمان آنها نکنید.دلیلش هم این است که یبوست باعث سفت و سخت شدن مدفوع شده و به همین خاطر شما باید برای این کار فشار زیادی به خود وارد کنید و این فشار به مرور زمان باعث ایجاد زخم و تورم در اطراف مقعد می شود.
  • کارمندان و رانندگان تاکسی که مدت زیادی را به شکل ثابت نشسته اند باید مثال بزنیم که متاسفانه درصد زیادی از بیماران را تشکیل می دهند و خیلی از مواقع هم اهمیتی به صحبت های پزشک خود نمی دهند.دوستان توجه کنید که نشستن زیاد علاوه بر بواسیر می تواند مشکلات دیگری از جمله کیست مویی به وجود بیاورد.
  • کسانی که در طول ماه مقدار کمی فیبر گیاهی مصرف می کنند بیشتر در معرض مشکلات مرتبط با دستگاه گوارش قرار می گیرند و به همین خاطر باید به مقدار کافی سبزیجات و میوه مصرف کنید که مبادا دچار کمبود شوید.به هر حال سبزیجات می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کنترل و درمان بیماری هم به حساب بیاید.
  • ژنتیک فرد و اینکه آیا خانواده درجه 1 قبلا هم دچار بیماری شده اند یا نه هم در ابتلا تاثیر دارد.برای مثال اگر پدر یا مادرتان بواسیر گرفته است,پس می توان نتیجه گرفت که به احتمال بالا شما هم در معرض بیماری قرار دارید و باید بسیار مراقب سلامت و فعالیت روزانه خود باشید.

علائم بواسیر در زنان

دوستان قبل از این هم گفتیم که علائم بواسیر در زنان و مردان دقیقا شبیه به یکدیگر هستند و ما هم برای این دو مورد را از یکدیگر جدا کرده ایم که شما کاربران در گوگل جستجو می کردید.به هر حال می توانیم اصلی ترین علائم بواسیر را موارد زیر در نظر داشته باشیم :

• در بواسیر داخلی که در داخل ناحیه مقعدی تشکیل می شود معمولا در روزهای اول خونریزی به سراغ شما می آید و به همین خاطر است که کسی آن را جدی نمی گیرد و به همین خاطر است که تعداد بسیار کمی تنها در حالت ضعیف اقدام به درمان می کنند.خوشبختانه در بواسیر داخلی خبری از درد نبوده و به همین خاطر شما می توانید تمام کارهای روزمره خودتان را تا چند هفته بدون مشکل انجام دهید و تنها در هنگام انجام فعالیت های سنگین یا دفع ممکن است مقدار خونریزی افزایش پیدا کند.
  • در بواسیر خارجی که دقیقا برعکس نوع داخلی است,در روزهای ابتدایی کمی سوزش خواهید داشت و بعد از مدتی این سوزش به درد تبدیل شد و همینطور افزایش پیدا می کند و به جایی می رسد که دیگر قابل تحمل نبوده و می بایست به سراغ لیزر یا جراحی سنتی بروید.دوستان عزیز توجه داشته باشید که گاهی مواقع ممکن است هر دو نوع بواسیر را به شکل همزمان داشته باشید و به همین خاطر درد و خونریزی باهم به سراغتان می آید.همچنین ممکن است که بواسیر داخلی با خونریزی خود ادامه داشته باشد و باعث ایجاد عفونت شود و عفونت هم خود درد را به همراه خواهد داشت.